Friday, October 20, 2000

Perkhidmatan tambahan dari Kedayan Online

20 Oktober 2000, Kota Kinabalu. Pasal banyak pambaca yang minta, Kedayan Online melangkah lagi ka hadapan. 

Sakali ani kami jan kambang kampis hidung bapadah aah kamu dai Vol 13 ani, kami ada perkhidmatan bahau. Ada ampat, mun kan mancuba lihat di muha hadapan laman ani ( bawah):

1) Iklan Damit

Iklan ani (Classified Ads) tabuka kan kamu samuha. Mana mana saja, siapa siapa yang minat kan bajual, kan mbali, kan ngiklan akan pos tia sana. Kilk aah butang yang barkanaan, pos tia. Parcuma tu! Apa tia saja yang kam kao jual, asal jaan njual dadah.

2) Kad Ucapan

Siapa siapa yang kan ngiim , kan ngantat kad, pakai saja kad kad yang ada sana. Ani kakal experimen ni, bukan apa, pasal KOL balum ada designer yang mbuat kad bercirikan Budaya kadayan. Mun kao kan mbai sumbangan , cuba lukis kah csan kah kad yang ada takiding apa saja, antat aah webmaster, jadi gambaa katun oang putih tu dapat kita ganti... baik jua upanya.

3) Mailing List

Ani baik nya samuha pembaca KOL jaan tah mbaca KOL nganya. Lapas mbaca tulis tia emel mu ka ruang yang kita sadiakan ( emel yang banaa dih) supaya bilang kali KOL update kao bapat mesej dai kami. 

4) KOL Mini Poll

Ani yang paling hot ni. Kami di KOL jamin pengundian adalah adil. Maksudnya, Saoang pembaca cuma dapat ngundi sakali saja sahai. Apa saja gaya kamu kan mbuyuk ni. Mau ya tu di takan, mau ya di picik tapi yang akan kana kia otomatik  undi mu yang mula mula nganya, dan isu yang pertama kao lihat ai atu. ISU KOL yang kana undi akan batukaa bilang kali kao masuk. Mun inda picaya, cuba kao balik balik masuk, balik balik ngundi, statistiknya inda ba gaak tu.

Semua ni tujuannya supaya inda ada yang mbuyuk ngundi dan keputusan pengundian adalah berkualiti. 

Jaan pulang kami dimaahi mun kaputusannya inda mbai iski. Biasa tu, kan "garbage in, garbage out".

END

KEDAYAN ONLINE

No comments:

Post a Comment

Kedayan Online and Suambi Kedayan, A REBORN!

This website is a re-issue of once published materials of Kedayan Online  (of PAADIANInc. ),  Suambi Kedayan (of Persatuan Kedayan Sabah...